Éléskmara Magenta Gluténmentes csoda a családnak.

Éléskamra magenta receptek

Fánk (tojásos, élesztős recept)

2019. április 09. - Anyasütireceptek

Fánk

(tojásos, élesztős recept)

 fanktojasoseesztos.jpg

Balázsy Nóra receptje:

 

Itt a farsang, áll a bál …�‍� 
Na, kinek van meg még a „régi életéből” Horváth Ilona szalagos fánk receptje?  Az a jó hírem, hogy az új Éléskamra vegán kelt sütik és piskóta lisztkeverékkel egy az egyben működik a recept!!! Ugyanolyan finom pihe puha fánkok lesznek belőle  Készülhetnek a fánkok a farsangi bulira 

(Fontos info azoknak akik nem fogyaszthatnak élesztőt: Élesztő nélkül is működik a recept, természetesen kicsit más állagú lesz a tészta, de működik  Mutatom majd azt is, hogy sikerült  )

Hozzávalók: 250 g Éléskamra vegán kelt sütik és piskóta lisztkeverék , 10 g friss élesztő, 25 g méz, 25 g olvasztott kókuszolaj, 1 tojássárgája, késhegynyi só, 250 ml langyos növényi tej 
Elkészítés: Az élesztőt egy tálba morzsoltam, hozzáadtam a tej felét, egy kiskanálnyi mézet és 1-2 evőkanálnyi lisztet. Ezt a kovászt alaposan elkevertem és negyed órára meleg helyre tettem letakarva. Közben külön tálba kimértem a lisztet, egy másik tálba pedig a mézet, a kókuszolajat és a tojássárgát. Negyed óra leteltével minden nedves hozzávalót a liszthez öntöttem és egyből elkezdtem kézi mixer dagasztószárával dagasztani. 15 percig dagasztottam. Ilyenkor a tészta még nagyon lágy, ragacsos, de kelesztés után már jó lesz. A dagasztás után egy órát kelesztettem meleg helyen, letakarva. Ezután lisztezett szilikonlapra borítottam, de már nem gyúrtam át. Óvatosan egy nagy gombócot formáztam belőle és ujjnyi vastagra kinyújtottam. Egy kör alakú kiszúróval kiszúrtam őket, majd újból letakartam és még fél órát kelesztettem. Ezután közepesen forró olajban kisütöttem őket.

Éléskamra vegán kelt sütik és piskóta lisztkeverék megvásárolható közvetlenül a gyártótól:

http://glutenmenteslisztek.hu/Eleskamra-vegan-keltes-sutemeny-piskota-glutenmentes

Válogass további termékeink közül is:

http://glutenmenteslisztek.hu/glutenmentes-webshop

A bejegyzés trackback címe:

https://eleskamravegan.blog.hu/api/trackback/id/tr7914751433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása