Éléskmara Magenta Gluténmentes csoda a családnak.

Éléskamra magenta receptek

Éléskamra vegán kovász

2019. május 06. - Anyasütireceptek

Éléskamra vegán kovász

 

7e2888d520afac7b11cb660a375e62dd.png

4849ca8c79755fc6e34b5300c9e0e6e5.png

Derecskeiné Horváth Zsuzsa szuper receptje :)

 

Fermentált gyümölcs víz készítése a kovászhoz:

Hozzávalók:

1 darab érett alma vagy 1 darab érett banán
tiszta víz, vagy szénsav mentes palackos víz,
két darab csírátlanított befőttes üveg lapkával.
Almával és banánnal is működik. Amelyik szimpatikus, azzal próbáld. �

A megmosott, kicsumázott almát, vagy a meghámozott banánt vágd apró darabokra, öntsd fel vízzel, zárd le.
3-4 napig is eltarthat míg elkészül a gyümölcsélesztő. Függ a gyümölcstől és a hőmérséklettől is.
Napjában 2-szer, 3-szor felráztam majd amikor már pezsegni kezdett, kiengedtem a képződő gázokat és szorosan vissza zártam.
Akkor kész, ha kinyitom az üveget és akkor is pezseg a gyümölcsön lévő folyadék és enyh3n opálos a színe. ( Kicsit cefrés szaga van.)

Anyasüti kovász készítése:
Csírátlanított üvegben, 100 g gyümölcsélesztőt (gyümölcs nélkül) össze kevertem 70 g Éléskamra vegán palacsinta és keksz lisztkeverékkel, szorosan lezártam.

Befőttes gumival megjelöltem a a szintet, hogy követni tudjam a növekedést.
12 óra elteltével "megetettem" 100 g forralt, hűtött vízzel és 70 g lisztkeverékkel. Alaposan összekevertem, lezártam, és ismét megjelöltem a szintet.
Egyszer-egyszer nyissuk meg az üveget így kiengedve a gázokat beengedjük a hasznos baktériumokat is.
Inentől figyelni kell a folyamatot.
Látni, hogy mikor lesz nagyon aktív a kovász, (a duplájára nől), és amint kezd vissza esni, ismét meg kell etetni az előbb leírtak szerint.
Néha nyissuk meg az üveget!
Majd mikor aktív, hozzá lehet gyúrni a tésztához.

Ha nem szeretnéd használni, akkor szorosan lezárva hűtőben tárold, és hetente egyszer etesd meg!
Ha használni szeretnéd, vedd ki (este) az üvegből a felét, etesd meg, majd lezárva hagyd szobahőmérsékleten. Reggel használhatod. �

Éléskamra vegán palacsinta és keksz lisztkeverék megvásárolható közvetlenül a gyártótól:

http://glutenmenteslisztek.hu/Eleskamra-vegan-palacsinta-keksz-lisztkeverek-glutenmentes

Válogass további termékeink közül is:

http://glutenmenteslisztek.hu/glutenmentes-webshop

A bejegyzés trackback címe:

https://eleskamravegan.blog.hu/api/trackback/id/tr6414811730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása